Przejdź do głównej treści

Jagiellonian University PhD Teaching Programme – Program szkoleniowy dla doktorantów [JUP]

Jagiellonian University PhD Teaching Programme – Program szkoleniowy dla doktorantów [JUP] realizowany w ramach Zadanie 2. Działania podnoszące kompetencje lub kwalifikacje doktorantów UJ projektu Teaching-Engagement-Development (TED): Nauczyciele akademiccy i doktoranci wobec wyzwań przyszłości.

Głównym celem Programu jest realizacja działań przyczyniających się do podniesienia kwalifikacji lub kompetencji dydaktycznych, cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji, przedsiębiorczości i innych, doktorantów UJ. Przygotowując uczestników do wyzwań, jakie stoją przed nimi w dobie rewolucji cyfrowej, z uwzględnieniem Sztucznej Inteligencji (SI), zielonej transformacji (w tym świadomości zmian klimatycznych, potrzeb w ograniczeniu zużycia energii, ograniczeń wynikających z nadmiernego zużycia środków trwałych) oraz harmonijnej współpracy z gospodarką w sferze działań start-up i komercjalizacji wyników aktywności akademickiej, a przede wszystkim realizując kształcenie kompetencji dydaktycznych doktorantów, stanowiące jedną z głównych misji UJ wyrażonej w strategii UJ (Strategia 2030), w tym programach kształcenia obowiązujących w Szkołach Doktorskich UJ.

Program zakłada cztery edycje, po 30 uczestników (dla każdej będzie prowadzona osobna rekrutacja) i obejmie następujące kategorie działań, tj.:

  • szkolenia, kursy na rzecz podniesienia kompetencji i kwalifikacji w jez. angielskim i polskim
  • wizyty studyjne, 5 dniowe, w zagranicznych ośrodkach naukowo-dydaktycznych
  • staże krajowe i zagraniczne, 10 dniowe, w instytucjach akademickich o charakterze gospodarczym, rządowym, pozarządowym, firmach.


O obligatoryjnych formach wsparcia

W ramach obligatoryjnych form wsparcia każdy Uczestnik/czka będzie zobligowany wziąć udział w trzech szkoleniach kształcących kompetencje dydaktyczne, trzech szkoleniach kształtujących kompetencje cyfrowe oraz jednym szkoleniu z zakresu rozwoju świadomości, umiejętności na rzecz zielonej transformacji i jednym z przedsiębiorczości i innych (łącznie 80 h dyd. szkoleń) Przy czym po zrealizowaniu jednego szkolenia z zakresu kompetencji dydaktycznych, jednego z zakresu kompetencji cyfrowych, jednego z zakresu zielonej transformacji oraz jednego z przedsiębiorczości i innych (łącznie 40 h dyd.) oraz podniesieniu w ich ramach kompetencji (tj. wynik post-testu lepszy od wyniku pre-testu) uczestnik będzie miał możliwość rozpocząć udział w dodatkowych formach wsparcia, realizując równolegle pozostałe obligatoryjne 4 szkolenia.

O dodatkowych formach wsparcia

Po zrealizowaniu po jednym szkoleniu z każdej kategorii (dydaktyczna, cyfrowa, zielone transformacje, przedsiębiorczość i inne) i podniesieniu kompetencji, uczestnik będzie miał możliwość rozpoczęcia udziału w dodatkowych formach wsparcia, tj.

  • staże zagraniczne podnoszące kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i/lub na rzecz zielonej transformacji, bezpośrednio związane z aktualną lub przyszłą aktywnością dydaktyczną lub dydaktyczno-naukową doktorantów UJ.  
  • wizyty studyjne podnoszące kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i/lub na rzecz zielonej transformacji, bezpośrednio związane z aktualną lub przyszłą aktywnością dydaktyczną lub dydaktyczno-naukową doktorantów UJ.